piątek, 26 maja 2017

Dzień Matki

26 maja. Czy mogę już świętować? Mała od samego rana składa mi życzenia soczystymi kopniakami. A w głowie kołacze mi się jedna myśl: "czy spiszę się w nowej roli jako mama?".

fot. Jakub Chmielewski 

Wiem jedno - dzięki mojej mamie mam wzór idealny! Kochająca, ale nie wyręczająca. Służąca zawsze dobrą radą, ale pozwalająca potykać się przez własne błędy, nietrafione decyzje, młodzieńczą głupotę. Pełna ciepła, dobroci i wiary w swoje dziecko, ale z drugiej strony wymagająca i konsekwentna. Tylko czy umiejętność bycia mamą przekazuje się wraz z genami? 
Mimo, iż fizycznie mamą jeszcze nie jestem to psychicznie na pewno. I to zanim zaszłam jeszcze w ciążę. Była to planowana decyzja, bo hormony od pewnego czasu już mi podpowiadały, że to najwyższy czas. Kobieta po prostu to czuje. Niektórzy powiedzą "czysta biologia", a dla mnie to pewnego rodzaju magia! Silniejsza od chęci realizowania się zawodowo, podróżowania po świecie, imprezowania do białego rana i bycia niezależnym, odpowiedzialnym tylko za siebie człowiekiem. Nagle coś zmienia się w głowie i z czasem tylko przybiera na sile. 
Teraz tylko odliczam dni do chwili, w której to maleństwo wtuli się we mnie, a z czasem powie "MAMO".  Będę niewyspana, zmęczona oraz zdezorientowana nową sytuacją, ale jestem przekonana, że szczęście i nowa miłość wezmą górę nad cieniami macierzyństwa. Bo bycie mamą to dar, niestety nie dany każdej kobiecie, więc zamierzam go wykorzystać w 100%! 

Matka jest ciepłem, jest pokarmem, matka jest pełnym błogości stanem zadowolenia i bezpieczeństwa (…). Nic nie musisz zrobić, aby być kochanym – miłość matki nie jest obwarowana żadnym warunkiem. 
Erich Fromm

Wszystkim mamom mówię DZIĘKUJĘ, bo każda mama jest fantastyczna. Przez dziewięć miesięcy nosiła nas pod sercem, borykając się z różnego rodzaju dolegliwościami, by potem w bólach dać nam możliwość przyjścia na świat i skosztować jej miłości. 
A swojej mamie, która bez dwóch zdań jest najlepsza pod słońcem!, mówię kocham Cię! Chciałam wymienić za co, ale miłość dziecka do matki też jest bezwarunkowa. Mamę kocha się za wszystko! 
Sobie, przyszłej mamie, mówię dasz radę kobietko! bo jak głęboko w coś się wierzy i bardzo mocno tego się pragnie to żadne przeciwności losu ci nie straszne. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz